کد مطلب:314621 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:358

مشاهدات افسر ترک از نزول عذاب الهی در هنگام وقوع زلزله ترکیه
نگارنده گوید:

در ایام تنظیم و تصحیح جلد سوم كتاب چهره ی درخشان قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بودم كه معجزه ای در تركیه مشاهده شد، تمام جهانیان را حیرت زده كرد، كه قرآن كریم خود معجزه ی باقیه حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم می باشد و این قرآن كتاب آسمانی و ثقل اكبر از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم معرفی شده است بار دیگری اعجاز كرد.

جا دارد كه منحرفین از مكتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام عبرت بگیرند و در این باره معجزه ی ذیل را در بخش می آوریم به امید پیروزی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام:

نشریه اردنی «شیحان» در تاریخ ششم دسامبر 1999 م برابر با 16 آذر، در بخش خبری خود اقدام به درج بخش هایی از سخنان عبدالمنعم از زنط، از نمایندگان اسلامگرای اردن نمود كه در مسجد مصعب بن عمیر در استان «مادبا» در رابطه با علت وقوع زلزله اخیر (زلزله ی اول) در تركیه ایراد كرده بود.

(و اذا أردنا أن نهلك قریة أمرنا مترفیها ففسقوا فیها فحق علیها القول فدمرناها تدمیرا). [1] .



[ صفحه 615]



«هنگامی كه ما بخواهیم ساكنان شهری را به هلاكت برسانیم به سرمستان «از پول و مقام و شهرت» آنان امر می كنیم كه به فسق و فجور بپردازند، آنگاه وعده عذاب الهی محقق می شود و آن شهر را در هم می پیچیم».

به نوشته ی نشریه ی «شیحان» عبدالمنعم در این جلسه سخنرانی به صراحت اعلام كرد كه علت وقوع زلزله تركیه، برپایی مجلس رقصی در یك پایگاه نظامی تركیه واقع در سواحل دریای مدیترانه بوده كه در این مجلس گروهی از ژنرالها و بلند پایگان نظامی اسرائیلی، آمریكایی و تركیه ای حضور داشتند.

در اثنای این مجلس رقص و پایكوبی یك نظامی عالی رتبه تركیه ای قرآنی را به دست گرفته و در حال مستی شروع به پاره نمودن و پرتاب آن به زیر پای رقاصه نمود و با نعره ای مستانه گفت: كجاست خدایی كه قرآن را حفظ كند؟

نشریه صبح كه این خبر را نقل كرده است در ادامه مطلب می افزاید:

به دنبال درج این خبر، مردم اردن در تماس با مسؤولان نشریه «شیحان» خواستار انجام گفت و گوی نشریه با ابوزنط شدند تا این رخداد به صورت مشروح تری بازگو شود.

عبدالمنعم ابوزنط در این گفت و گو به نقل از یكی از افسران مسلمان تركیه كه از حادثه زلزله جان سالم به در برده است، اعلام كرد:

در مراسمی كه به مناسبت بازنشستگی گروهی از نظامیان عالی رتبه تركیه ای در یكی از پایگاههای دریایی تركیه برپا گردید، تعدادی از نظامیان عالی رتبه اسرائیلی و آمریكایی به همراه یك گروه از خوانندگان و نوازندگان مشهور اسرائیلی در مجلس حضور یافته بودند.

در اثنای این مراسم یكی از ژنرالهای ارتش تركیه درخواست قرآنی از یكی از سرهنگ های حاضر در جلسه كرد.

سرهنگ پس از آوردن یك جلد از كلام الله مجید، به دستور ژنرال تركیه ای مكلف به خواندن آیاتی از قرآن شد.

سرهنگ در آن جلسه شروع به تلاوت آیاتی كرد، سپس ژنرال تركیه ای از او



[ صفحه 616]



خواست تا به تفسیر آیات قرائت شده بپردازد كه در این میان، سرهنگ به دلیل عدم آشنایی با معارف و معانی كلام وحی، از ترجمه و تفسیر آیات مزبور عذرخواهی كرد.

در این هنگام ژنرال تركیه ای با عصبانیت و در حالی كه نعره می زد: كجاست كسی كه این قرآن را نازل كرده و در كتابش گفته ما قرآن را فرستادیم و ما آن را محافظت خواهیم كرد، بیاید و از كتابش دفاع كند؟

قرآن را از سرهنگ گرفته و شروع به پاره كردن صفحات و اوراق قرآنی كرده و آنها را به زیر پای رقاصه های حاضر در مجلس ریخت.

«ابوزنط» در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: سرهنگ حاضر در مجلس، در این هنگام دچار ترس و اضطراب شدید شده و به سرعت از مجلس خارج شد و خود را به بیرون پایگاه نظامی رساند كه در این هنگام مشاهده می كند عذاب الهی در حال نزول است.

این سرهنگ در توصیف آن واقعه دهشتناك می گوید: ناگهان نور شدید قرمز رنگی را مشاهده كردم كه تمام فضای منطقه را فرا گرفته و در یك لحظه دریا شكافته شد و همراه با انفجاری شدید شعله های آتش به سوی آسمان زبان كشید و لحظاتی بعد به دنبال آن زلزله ای شدید منطقه را فرا گرفت.

اما نكته قابل توجه و تأمل تر آن است كه تاكنون گروههای تفحص و تجسس آمریكا، اسرائیل و تركیه ای نتوانسته اند اثری از بقایای اجساد نظامیان خود از این پایگاه نظامی را بیابند.

در همین حال سردبیر نشریه «شیحان» می گوید:

اطلاعات دیگری هم در این ارتباط وجود دارد كه به برخی از آنها در نشریات تركیه، اشاره شده است.

در پایان این گفت و گو، شیخ ابوزنط در توصیف این سرهنگ تركیه ای كه از این عذاب الهی جان سالم به در برده، می گوید:

سرهنگ مذكور كه دارای تحصیلات عالیه می باشد به جهت حفظ جان خود و رعایت مسایل امنیتی و ترس از حكومت لائیك ها، حاضر به معرفی خود در محافل



[ صفحه 617]



عمومی نشده است. در عین حال، افراد آگاه و مطلعی كه به این پایگاه نظامی رفت و آمد داشته، می گویند: تعداد نیروهای حاضر در این پایگاه اعم از سربازان، گارد حفاظت، فرماندهان و گروه های رقاصه، حدود سه هزار نفر بوده اند كه تمامی آنان در میان شعله های عذاب سهمناك الهی معدوم شده اند.

شیخ ابوزنط سخنان خود را با قرائت آیه ای از كلام وحی به پایان برد كه فرمود:

«و اذا أردنا أن نهلك قریة أمرنا مترفیها ففسقوا فیها فحق علیها القول فدمرناها تدمیرا». [2] .

«هنگامی كه ما بخواهیم ساكنان شهری را به هلاكت برسانیم به سرمستان (از پول و مقام و شهرت) آنان امر می كنیم كه به فسق و فجور بپردازند، آنگاه وعده عذاب الهی محقق می شود و آن شهر هم را در هم می پیچیم. [3] .

سوم جمادی الثانی 1422 هجری قمری، سالروز شهادت مظلومانه ی

ام أبیها، صدیقه ی كبری، حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها

مطابق 1 / 6 / 1380 هجری شمسی

قم - عش آل محمد علیهم السلام

علی ربانی خلخالی


[1] سوره ي اسراء، آيه ي 16.

[2] سوره ي اسراء، آيه ي 16.

[3] مجله ي قدس، سال سيزدهم، شماره 3270، دوشنبه 13 دي ماه 1378 - 25 ماه رمضان 1420 هـ 3 ژانويه 2000.